Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Gebruikersavatar
Maxime
Berichten: 7399
Lid geworden op: 02 aug 2018, 23:35

Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Maxime » 01 jul 2021, 15:47

https://pallieters.be/raak-niet-aan-de- ... urvoetbal/

reactie-PSC.jpg
reactie-PSC.jpg (247.91 KiB) 10423 keer bekeken
Het is úwe voetbal.
Gebruikersavatar
cocagast
Berichten: 3735
Lid geworden op: 03 aug 2018, 00:09
Contacteer:

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door cocagast » 02 aug 2021, 13:32

Is hier eigenlijk iets uit voort gevloeid?
You must make a choice
To take a chance
If you want anything to change.

Quote by Zig Ziglar
Gebruikersavatar
Maxime
Berichten: 7399
Lid geworden op: 02 aug 2018, 23:35

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Maxime » 02 aug 2021, 13:46

Op dit moment niet. PSC heeft de bekommernissen van de supporters vertolkt en zal over deze zaak de druk op de ketel houden. Maar de club wacht (nog steeds) op inzage in de volledige inhoud van het akkoord.
Het is úwe voetbal.
Gebruikersavatar
cocagast
Berichten: 3735
Lid geworden op: 03 aug 2018, 00:09
Contacteer:

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door cocagast » 02 aug 2021, 15:24

Maxime schreef: 02 aug 2021, 13:46 Op dit moment niet. PSC heeft de bekommernissen van de supporters vertolkt en zal over deze zaak de druk op de ketel houden. Maar de club wacht (nog steeds) op inzage in de volledige inhoud van het akkoord.
Enig idee waarom dit zolang duurt?
You must make a choice
To take a chance
If you want anything to change.

Quote by Zig Ziglar
Hobbes
Berichten: 3904
Lid geworden op: 04 aug 2018, 13:56

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Hobbes » 02 aug 2021, 19:30

Er komt vanuit het clubbestuur geen enkele reactie en dat is fout. Het hoeft niet eens pro of contra te zijn. Je beweert als club dichter bij de fans te staan dan de doorsnee club - oorzaak van het bestaan van die aanhang trouwens - Die fans hebben op hun sociale media een duidelijk standpunt ingenomen en dan volgt er vanuit de club het grote niets. Ik ben daar teleurgesteld in. De club doet zijn supporters in deze tekort.
Ik ging op mijn tong bijten maar het is me te machtig😟
Gebruikersavatar
Saki
Berichten: 14847
Lid geworden op: 04 aug 2018, 22:14

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Saki » 02 aug 2021, 19:46

En ik mijn best maar doen om niet te reageren :D
We zen Lyra-Lierse!
Hobbes
Berichten: 3904
Lid geworden op: 04 aug 2018, 13:56

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Hobbes » 02 aug 2021, 19:49

De soldaten moeten in de frontlinie eh😀
Gebruikersavatar
Jazzyjazzman
Berichten: 5860
Lid geworden op: 03 aug 2018, 00:46

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Jazzyjazzman » 02 aug 2021, 19:49

Groot gelijk Hobbes.
‘No fuss, no muss’
Gebruikersavatar
Daedalus
Berichten: 7055
Lid geworden op: 15 jul 2018, 19:58

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Daedalus » 02 aug 2021, 20:19

Hij heeft gelijk. Ik volg daarin, maar dat wisten jullie.
Ik leg de kwestie nog deze week opnieuw voor op de rvb van psc.

Dat en nog een paar andere zaken.

Daar gaat bijna zeker een gesprek op volgen met de club.
Wij volgen niet. We worden gevolgd.
Gebruikersavatar
Jarvis
Berichten: 13117
Lid geworden op: 03 aug 2018, 06:39

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Jarvis » 02 aug 2021, 20:20

Zo´n zaken moeten idd niet ´slabakken´.
There are shortcuts to happiness, supporting Lyra-Lierse is one of them.
Gebruikersavatar
Duvel
Berichten: 20607
Lid geworden op: 03 aug 2018, 06:00

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Duvel » 02 aug 2021, 21:06

Ik volg Hobbes. Het blijft nazinderen.
#AManWithoutPrinciplesIsNotAMan

“To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.”
― Ralph Waldo Emerson
Gebruikersavatar
Mac
Berichten: 12439
Lid geworden op: 02 aug 2018, 23:00

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Mac » 02 aug 2021, 21:44

Het is in mijn ogen gewoon wat het is. Buiten wat verhaal halen kunnen we hier niets aan doen. Elke verzet lijkt me in deze fase nu eens echt verloren energie en zelfs wat naïef.
Meer zelfs, ambetant of stampvoetend gedrag kan ons in de toekomst parten spelen om ooit enige vorm van invloed te hebben op de rest. Je maakt jezelf daar niet populair mee.
Het lijkt mij eerder zaak om slim te zijn, vooruit te kijken en deze dwaling net als een opportuniteit te beschouwen om achter de schermen bondgenootschappen te smeden.

Stel dat ge u verzet en deze strijd wint, dan win je nog niet per se de oorlog. En dat laatste is toch het doel.
Er is ook een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, helaas.
We zijn een slapende reus in het amateurvoetbal (denk ik), maar dat heeft tijd nodig.

Da's hier geen defaitistisch uitgangspunt hé, eerder een pragmatisch.
Hasta la vista, baby
Gebruikersavatar
Saki
Berichten: 14847
Lid geworden op: 04 aug 2018, 22:14

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Saki » 02 aug 2021, 21:46

Ik denk dat je niet zo ver van de waarheid zit Mac. Van tijd weet je mij aangenaam te verrassen.

Echter vind ik dat de club ook op een serene, neutrale en zelf pragmatische manier had kunnen communiceren.
We zen Lyra-Lierse!
Gebruikersavatar
Mac
Berichten: 12439
Lid geworden op: 02 aug 2018, 23:00

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Mac » 02 aug 2021, 21:58

Dat is waar, die communicatie ontbreekt.

Maar aan de critici hier: we mogen echt niet vergeten da we tot voor kort een clubje uit provinciale waren hé.
Volgens sommigen gestegen door Corona en uiteindelijk amper vier matchen meegedaan in Tweede Amateur.
Er zit 'Lierse' in onze naam, maar dat is niet voldoende om intellectueel door te wegen.
Hasta la vista, baby
Hobbes
Berichten: 3904
Lid geworden op: 04 aug 2018, 13:56

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Hobbes » 02 aug 2021, 22:12

Uw post is inhoudelijk correct Mac, maar dat is niet het punt.
In een volwassen relatie tot je supporters ga je in dialoog, in de geest van waar je beweert als club voor te staan.
Ik verwacht daarom niet dat de club de supporters zomaar volgt in hun standpunt.
Nogmaals, daar gaat het niet over.
Gebruikersavatar
Duvel
Berichten: 20607
Lid geworden op: 03 aug 2018, 06:00

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Duvel » 02 aug 2021, 23:44

Mac schreef: 02 aug 2021, 21:58 Dat is waar, die communicatie ontbreekt.

Maar aan de critici hier: we mogen echt niet vergeten da we tot voor kort een clubje uit provinciale waren hé.
Volgens sommigen gestegen door Corona en uiteindelijk amper vier matchen meegedaan in Tweede Amateur.
Er zit 'Lierse' in onze naam, maar dat is niet voldoende om intellectueel door te wegen.
Lyra Lierse heeft nooit in provenciale gespeeld.
En aangezien er 4 clubs stegen, had Lyra Lierse altijd gestegen.


Als je nu al geen bondgenoten vindt wanneer dit plaatsvindt, zie ik niet wat daar wel zou voor zorgen. Als fan voel ik mij dik afgeript want binnenkort kan ik een abo kopen waar ik in 20% van de matchen totaal geen interesse heb, omdat die tegen zulke clubjes gaan gespeeld worden.

En wat nog erger is dat na het terechte wantrouwen in die pro league, het vertrouwen in zij die amateurvoetbal vertegenwoordigen ook 0,0 is nu. En met wat pech zakt er zo een clubje uit een reeks hoger en zit je het jaar daarop met nog zo een clubje extra, wat zeker niet onwaarschijnlijk is.
#AManWithoutPrinciplesIsNotAMan

“To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.”
― Ralph Waldo Emerson
Gebruikersavatar
cocagast
Berichten: 3735
Lid geworden op: 03 aug 2018, 00:09
Contacteer:

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door cocagast » 03 aug 2021, 08:58

Duvel schreef: 02 aug 2021, 23:44
Mac schreef: 02 aug 2021, 21:58 Dat is waar, die communicatie ontbreekt.

Maar aan de critici hier: we mogen echt niet vergeten da we tot voor kort een clubje uit provinciale waren hé.
Volgens sommigen gestegen door Corona en uiteindelijk amper vier matchen meegedaan in Tweede Amateur.
Er zit 'Lierse' in onze naam, maar dat is niet voldoende om intellectueel door te wegen.
Lyra Lierse heeft nooit in provenciale gespeeld.
En aangezien er 4 clubs stegen, had Lyra Lierse altijd gestegen.


Als je nu al geen bondgenoten vindt wanneer dit plaatsvindt, zie ik niet wat daar wel zou voor zorgen. Als fan voel ik mij dik afgeript want binnenkort kan ik een abo kopen waar ik in 20% van de matchen totaal geen interesse heb, omdat die tegen zulke clubjes gaan gespeeld worden.

En wat nog erger is dat na het terechte wantrouwen in die pro league, het vertrouwen in zij die amateurvoetbal vertegenwoordigen ook 0,0 is nu. En met wat pech zakt er zo een clubje uit een reeks hoger en zit je het jaar daarop met nog zo een clubje extra, wat zeker niet onwaarschijnlijk is.
De in het rood gemarkeerde tekst zijn ook mijn bedenkingen.
You must make a choice
To take a chance
If you want anything to change.

Quote by Zig Ziglar
Hobbes
Berichten: 3904
Lid geworden op: 04 aug 2018, 13:56

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Hobbes » 18 aug 2021, 21:17

Uitstekende communicatie van de club op de website. Dank om gehoor te geven aan onze kritiek en bezorgdheid.
Gedane zaken nemen geen keer. We kunnen niet meer doen dan er het beste van maken en hopen dat de beloftes over evaluatie meer zijn dan een lege doos.
Belangrijkste vind ik dat wij geen wedstrijden inboeten. Blij gaan we er verder niet van worden.

1 B gaat een rare reeks blijven. Niet eens zoveel jaar geleden werd het toenmalige format van 16 ploegen opgedoekt omdat de sportieve en extra sportieve spreiding te groot werd. Zoveel jaar later is die spreiding nog vele malen groter geworden en gaat men terug naar dat model. Bizar.
Mogelijk zet dit bepaalde personen binnen onze club aan het dromen voor de lange termijn maar persoonlijk denk ik dat 1e amateur ons plafond is en dat vind ik prima. Het zijn wel 4 sterke tegenstanders minder in die reeks, helaas wellicht vaak ook de meest aantrekkelijke. Een opsplitsing in een Vlaamse en Waalse 1e amateur had misschien wel aardiger geweest.
Hobbes
Berichten: 3904
Lid geworden op: 04 aug 2018, 13:56

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Hobbes » 18 aug 2021, 21:21

Ach ja, er gingen er nog 2 extra dalen uit 1e klasse zeker? Dus geen 2 maar 4 in bovenstaand bericht.
Maar eerlijk, ik zie dat niet gebeuren. Die kleinere clubs gaan zich weren als duivels in een wijwatervat om dat te voorkomen, bang dat ze 1 van de 3 dalers gaan worden en terug in het vagevuur belanden zoals 2e klasse jarenlang respectloos maar niet helemaal onterecht werd genoemd.
Gebruikersavatar
Meneer
Berichten: 13481
Lid geworden op: 03 aug 2018, 00:31
Locatie: Lier

Re: Raak niet aan de ziel van het amateurvoetbal | Reactie PSC op akkoord U23 profclubs in amateur

Bericht door Meneer » 18 aug 2021, 21:30

Blij dat je het kan smaken Hobbes, was benieuwd naar je reactie.
AVV - VVK
Plaats reactie